close
Ask your baby "Where is your mouth?" this week, and chances are he'll touch his own.
Most 11-month-olds can respond to simple questions by pointing to the named object.
Your baby can also follow simple instructions: Tell him you want a kiss and he might just give you one.

看完From 11month Week 3的發展, 媽媽有點小灰心.
雖說每個寶寶學習力不同, 學習也不是別人教的, 是寶寶自己會的.
但, 我真的有花足夠的時間陪她嗎??

下班回家短短3小時, 扣掉吃飯時間, 我能陪彤玩只有2小時,
為什麼這2小時, 我要去洗碗? 任彤陪進廚房抱大腿?
為什麼我要去收衣服? 晾衣服? 留下老爺看電視陪彤?? (男人帶小孩大部份就是看電視).
彤明明就很想找我…

我 決 定 了!!
今天開始 每週一三五, 下班後的3小時, 我要全心全意陪著彤, 陪她看書, 多和她說說話, 或坐或抱.
珍貴嬰兒時光和做家事比起來, 我竟忘了何者重要.
家裡亂一點又何妨?
有快樂的笑聲與互動, 才是甜蜜家庭的王道.
嗯! 就醬辦!!



arrow
arrow
    全站熱搜

    Daphnelo 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()